ПСИХОЛОГІЧНА МОТИВАЦІЯ СПОЖИВАЧА ЯК ОСНОВА ЕФЕКТИВНОГО БРЕНДИНГУ

Ключові слова: брендинг, мотивація, психологічна мотивація, споживач, поведінка споживача, ефективність, потреби, емоції

Анотація

У статті розглядається важливість психологічної мотивації споживача як ключового елемента ефективного брендингу. Досліджено психологічні чинники, які впливають на поведінку споживача: потреби та бажання; мотивація; сприйняття; ставлення; спосіб життя; культурні чинники тощо. Особливу увагу приділено практичним аспектам застосування психологічних принципів у розробці маркетингових стратегій та комунікацій бренду. Проаналізовано, як розуміння мотивації може бути використане для формування сильного та впізнаваного бренду, підвищення лояльності споживача, збільшення обсягів продажів. Доведено, що глибоке розуміння психологічних потреб та бажань цільової аудиторії є визначальним фактором для створення релевантних комунікацій, формування лояльності та досягнення довгострокового успіху бренду на конкурентному ринку.

Посилання

Білик І.І., Погиба А.А., Маргіта М.В. Важливість брендингу для підприємств та його вплив на створення споживчої лояльності. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. Вип. 20. Т.2. 2024. С. 150–159.

Ковальов А.В., Шиян А. О. Теоретичні основи бренду, брендингу та ребрендингу. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. 2013. Вип.2 (1). С. 76–80.

Тарасюк Г., Ковба О. Брендинг компаній : основні етапи становлення, розвитку та тренди сучасності. Економіка та суспільство. 2024. № 64. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4332/4258 (дата звернення: 28.03.2025).

Савченко Н.М., Савченко Р.О., Суліменко Л.А. Роль бренду в сталому розвитку підприємства. Наукові горизонти. 2020. № 08 (93). С. 31–38.

Марченко О.М. Бренд-менеджмент у сучасному бізнесі : навч. посібник. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2023. 268 с.

Пустовіт В., Нетудихата К., Броннікова Л. Теоретико-методологічні засади мотивації персоналу в системі управління організацією. Економіка та суспільство. 2023. (58). URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3361 (дата звернення: 15.04.2025).

Васюта В.Б., Бульбаха Л.І. Мотивація праці персоналу на підприємстві в сучасних умовах господарювання. Ефективна економіка. № 6. 2016. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5041 (дата звернення: 25.04.2025).

Черевань І., Коваленко Ю., Голець С. Мотивація персоналу підприємств: сучасні тренди в умовах воєнного часу. Сталий розвиток економіки. № 4 (51). С. 104–109.

Горовий Д.А. Мотивація та стимулювання як основні засоби управління персоналом в Україні. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. 2019. Вип. 3. С. 90–96.

Климчук А.О. Сучасні підходи мотивації та стимулювання персоналу в ефективному управлінні підприємством. Вісник національного університету. Економічні науки. 2018. № 2. С. 180–184.

Козак К.Б. Вплив мотивації на ефективність використання та розвитку трудового потенціалу персоналу. Економіка харчової промисловості. 2011. № 1 (7). C. 69–74.

Bilyk, I. I., Pohyba, A. A. & Marhita M. V. (2024) Vazhlyvist brendynhu dlia pidpryiemstv ta yoho vplyv na stvorennia spozhyvchoi loialnosti [The importance of branding for businesses and its impact on creating consumer loyalty]. Aktualni problemy rozvytku ekonomiky rehionu – Current problems of economic development of the region, vol. 20, T.2, pp. 150–159. (in Ukrainian)

Kovalov, A. V. & Shyian A. O. (2013) Teoretychni osnovy brendu, brendynhu ta rebrendynhu [Theoretical foundations of brand, branding and rebranging]. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti – Theoretical and practical aspects of economics and intellectual property, vol. 2 (1), pp. 76–80. (in Ukrainian)

Tarasiuk, H. & Kovba, O. (2024) Brendynh kompanii : osnovni etapy stanovlennia, rozvytku ta trendy suchasnosti [Branding of companies : main stages of formation, development and modern trend]. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society, vol 64. Available t : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3905 (in Ukrainian)

Savchenko, N. M., Savchenko, R. O. & Sulimenko, L. A. (2020) Rol brendu v stalomu rozvytku pidpryiemstva [The role of the drand in the sustainable development of the enterprise]. Naukovi horyzonty – Scientific Horizons, vol 08 (93), pp. 31–38. (in Ukrainian)

Marchenko, O. M. (2023) Brend-menedzhment u suchasnomu biznesi [Brand management in modern business] navchalnyi posibnyk. Lviv : Lvivskyi derzhavnyi universytet vnutrishnikh sprav. (in Ukrainian)

Pustovit, V., Netudykhata, K., & Bronnikova, L. (2023) Teoretyko-metodolohichni zasady motyvatsii personalu v systemi upravlinnia orhanizatsiieiu [Theoretical and methodological principles of personnel motivation in the organization management system]. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society, vol 58. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3361 (in Ukrainian)

Vasiuta, V. B., & Bulbakha, L. I. (2016) Motyvatsiia pratsi personalu na pidpryiemstvi v suchasnykh umovakh hospodariuvannia [Stuff motivation in the enterprise under current economic condition]. Efektyvna ekonomika – Effective Economy, vol. 6. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5041 (in Ukrainian)

Cherevan I., Kovalenko Yu. & Holets S. (2024) Motyvatsiia personalu pidpryiemstv : suchasni trendy v umovakh voiennoho chasu [Motivation of enterprise personnel : modern trends in wartime conditions]. Stalyi rozvytok ekonomiky – Sustainable Economic Development, vol. 4 (51). pp. 104–109. (in Ukrainian)

Horovyi, D.A. (2019) Motyvatsiia ta stymuliuvannia yak osnovni zasoby upravlinnia personalom v Ukraini [Motivation and stimulation as the main means of personnel management in Ukraine]. Tsentralnoukrainskyi naukovyi visnyk. Ekonomichni nauky – Central Ukrainian Scientific Bulletin. Economic Sciences, vol. 3. pp. 90–96. (in Ukrainian)

Klymchuk, A. O. (2018) Suchasni pidkhody motyvatsii ta stymuliuvannia personalu v efektyvnomu upravlinni pidpryiemstvom [Modern approaches and stimulating personnel in effective enterprise management]. Visnyk natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky – Bulletin of the National University. Economic Sciences, vol. 2. pp. 180–184. (in Ukrainian)

Kozak, K. B. (2011) Vplyv motyvatsii na efektyvnist vykorystannia ta rozvytku trudovoho potentsialu personal [The influence of motivation on the effectiveness of the use and development of labor potential of personnel]. Ekonomika kharchovoi promyslovosti – Economics of the Food Industry, vol. (7). pp. 69–74. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-06-12
Як цитувати
Оксенюк, К. (2025). ПСИХОЛОГІЧНА МОТИВАЦІЯ СПОЖИВАЧА ЯК ОСНОВА ЕФЕКТИВНОГО БРЕНДИНГУ. Сталий розвиток економіки, (3 (54), 115-119. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-54-17